Skuteczna reklama w mediach. Strategie, dzięki którym osiągniesz sukces

Brak opisu.
Praca nad reklamą, fot. Mikael Blomkvist/ Pexels





 

  • Co wpływa na skuteczność reklamy

  • Cechy dobrej reklamy i kroki, które warto podjąć, by osiągnąć sukces

  • Wywiad ze specjalistą ds. marketingu, promowanie wydarzenia

  • Reklama w social mediach, na co zwrócić uwagę

  • Współpraca z influencerami, korzyści i ryzyko

 

Jaka reklama jest najbardziej skuteczna?

Przede wszystkim taka, która wzbudza odpowiednie reakcje wśród odbiorców.  Dlatego przy tworzeniu treści promocyjnych, ważne jest by uwzględnić komunikat do grupy docelowej. Należy wziąć pod uwagę: wiek, sposób postrzegania świata i uwarunkowania kulturalno - społeczne. Cel reklamy może dotyczyć sprzedaży jak największej ilości produktów ale także budowania świadomości marki czy kreowania najlepszego wizerunku firmy. Reklama, która naprawdę jest skuteczna przynosi wiele korzyści wizerunkowych dla marki, jak i wysokie dochody finansowe. 
 

Cechy dobrej reklamy

W dzisiejszych czasach media dostarczają nam niezliczonej ilości materiałów reklamowych i promocyjnych, przez co nie tak łatwo się wyróżnić na tle konkurencji. Choć nie istnieje jeden, sprawdzony plan skutecznej promocji, który ma szansę zachęcić odbiorców do wybrania akurat twojego biznesu, to jednak dzięki spełnieniu kilku ważnych czynników, efekty mogą być zaskakujące. Specjaliści ds. reklamy, którzy interesują się bieżącymi trendami i potrzebami na rynku, wiedzą jak dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Najważniejsze jest to, w jaki sposób przekazujemy komunikat.
 
1. Postaw na prosty przekaz
 
Prostota przekazu jest niezwykle ważna ze względu na to, by każdy mógł komunikat zrozumieć. Należy unikać niejasności i zagadek, które mogą mieć odwrotny skutek niż ten zamierzony. Reklama zawsze powinna skupiać się na celu. W przypadku chęci zwiększenia rozpoznawalności marki, treść będzie dotyczyć historii i działalności firmy, a kiedy celem jest promocja organizowanego wydarzenia, należy skupić się na ukazaniu atrakcji, jakie czekają odbiorców. 
 
2. Wiarygodność to podstawa
 
Zaufanie klienta do marki to podstawa, aby twoja firma zyskała na popularności i dobrym wizerunku. Dobrym sposobem na uzyskanie zaufania jest odwołanie się do tak zwanej: roli autorytetu. Jest to jedna z metod wpływu społecznego, opracowania przez Roberta Cialdiniego. Chodzi tu o to, by przedstawić się odbiorcom zarówno w roli eksperta, ale także partnera, któremu można śmiało zaufać. Podkreślaj swoje zasługi, wspominaj o certyfikatach, nagrodach i odznaczeniach. Tylko nie oszukuj. Wszystkie nieprawdziwe informacje mogą być przez klientów bardzo szybko zweryfikowane, a takie odkrycie sprawi, że raczej prędko do ciebie nie powrócą. 
 
3. Bądź kreatywny
 
Sposobów i możliwości na odpowiedni przekaz jest dziś nieskończenie wiele i ograniczać może tu tylko wyobraźnia. Pamiętaj, żeby oceniać atrakcyjność reklamy "oczami konsumenta", bo jak wiadomo, gdy mamy do wyboru bardziej i mniej atrakcyjny wizualnie produkt to zawsze wybierzemy ten, który ładniej wygląda. Kupujemy oczami, dlatego istotne jest by estetyka reklamy była na najwyższym poziomie. Reklama to część identyfikacji wizualnej twojego biznesu, dlatego warto zawrzeć w niej logo oraz kolorystykę charakterystyczną dla twojej marki. Warto też postawić na animacje, która oprócz dobrej prezentacji, zostawia dużą swobodę wyrazu. 
 
5. Wzbudź emocje
 
Konsumenci uwielbiają oglądać reklamy z przekazem. Takie, które wzruszają lub wywołują uśmiech. Dobrze przemyślana i opowiedziana historia w reklamie to klucz do sukcesu i zapamiętania twojej marki. Oprócz możliwości ukazania promocji usług, czy produktów, możesz w łatwy sposób pokazać ich zastosowanie. Poza tym, taka reklama, która w jakiś sposób angażuje klienta emocjonalnie, zostanie na dłużej w pamięci. Dla przykładu, grudniowe reklamy allegro zawsze wzruszają, przedstawiając rodzinne ciepło świąt. Kiedy po takiej reklamie pomyślisz o internetowym zakupie prezentów pod choinkę, allegro jako pierwsze przyjdzie ci na myśl.
 

Wywiad z ekspertem

Przeprowadziliśmy wywiad z Weroniką Raźny, zastępcą dyrektora ds. marketingu. Weronika jest specjalistą ds. marketingu w Hutniku Kraków, gdzie odpowiada za rozwój strategii marketingowych, budowanie wizerunku klubu oraz zwiększanie zaangażowania kibiców i sponsorów. W rozmowie, opowiedziała nam w jaki sposób wygląda organizacja meczu klubu sportowego Hutnik pod kątem marketingowym i promocyjnym.
 
- Jakie atrakcje/ usługi dodatkowe oferujecie kibicom poza dniem meczu?
 
- Zależy nam na tym, aby kibic jak najwcześniej przyszedł na stadion, dlatego przygotowujemy atrakcje, dzięki którym kibice mogą spędzić dobrze czas także poza trwaniem samego meczu. Należy pamiętać, że obecnie mecz to nie tylko to, co się dzieje przez 90 minut na boisku. Profil kibica znacznie się zmienia, już nie oczekuje tylko emocji na boisku, ale także poza nim. Bramy stadionu otwieramy już na godzinę przed pierwszym gwizdkiem. Przez ten czas można skorzystać z punktów gastronomicznych, bez stania w kolejce, jak to jest w trakcie meczu czy przerwy, a dla kibiców którzy pojawią się na stadionie w te pierwsze pół godziny otwarcia, oferujemy zniżki. Do przyjścia wcześniej zachęcamy szczególnie rodziny z dziećmi, na które czeka mnóstwo atrakcji przygotowanych przez naszą klubową animatorkę. Co więcej, przed meczem, można wziąć udział w akcji zorganizowanej pod patronatem sponsora meczu i złapać piłkę podpisaną przez naszych zawodników. Także warto pojawić się wcześniej na stadionie, nie tylko aby nie stać w kolejce do bram, ale także po to, aby dobrze spędzić czas w gronie znajomych czy rodziny.

- W jaki sposób przyciągacie nowych kibiców i zachęcacie do częstszego uczestnictwa w wydarzeniach klubu?

- Wiadomo, że nowych kibiców przyciąga przede wszystkim wynik sportowy. Ale my, jako dział marketingu staramy się wyjść naprzeciw oczekiwaniom kibiców, tak aby ten dzień meczowy był jak najbardziej atrakcyjny i przyciągał zarówno nowych, jak i tych obecnych kibiców. W przerwie meczu mamy dwa konkursy pod patronatem naszych sponsorów, w których biorą udział osoby wylosowane spośród kibiców. Do wygrania mamy między innymi, kolację u naszego Partnera Sushi Royal czy weekend w Zakopanem. Tak więc na Suchych Stawach nawet w trakcie przerwy nie brakuje emocji. Zdecydowanie akcją, z której jesteśmy najbardziej dumni to Chodź na Hakaessa, czyli akcja przed meczowa dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Młodzież spotyka się przed meczem na wspólnie granie, a dołącza do nich jeden z zawodników naszego klubu. Potem wszyscy razem kibicują naszym w trakcie meczu. Cieszymy się, że z akcji na akcje pojawia się coraz więcej młodzieży, która w przyszłości będzie mamy nadzieję stanowić trzon naszych kibiców.
 
 
- Jakie kanały reklamowe są najskuteczniejsze w promocji klubu i dlaczego?

- Zdecydowanie w przypadku klubów sportowych promocja koncentruje się w mediach społecznościowych. Nasz klub posiada oficjalny profil na Facebooku, Instagramie, YouTube oraz X. Mamy również stronę internetowa. Ostatnio rozwijamy także TikToka. Należy zauważyć, ze każda z tych platform jest skierowana do trochę innej grupy odbiorców. Zależy nam na przyciągnięciu młodych odbiorców, którzy stanowią potencjalnych nowych kibiców, którzy zostaliby z nami na dłużej. I tu muszę przyznać, że najlepszą platformą jest TikTok. Widać tam, że tematy "około meczowe", ale też takie luźniejsze, nie związane z piłką nożną, cieszą się bardzo dużą popularnością wśród młodych odbiorców. Jeśli chodzi o FB i X skupiamy się na treściach pisanych, które bardziej interesują te trochę starsze grupy odbiorców. You Tube to głównie nasze wywiady z zawodnikami i pracownikami klubu, materiały z treningów czy skróty i kulisy meczów. Na instagramie skupiamy się na tym, co najważniejsze na tej platformie czyli zdjęcia, relacje i rolki. Obecnie kluby sportowe muszą być stale obecne w mediach społecznościowych i pamiętać o dywersyfikacji treści na różnych platformach i dostosowaniu ich do głównych grup odbiorców tych mediów.
 
 
Klub sportowy Hutnik/ materiały prywatne


 


 

Autorki: Karolina Najduch, Emilia Pieronkiewicz

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zerowy VAT na żywność zostanie zniesiony

Sztuczna inteligencja to zagrożenie XXI wieku